Метою вивчення навчальної дисципліни «Психологія суїцидальної поведінки» є ознайомлення з фундаментальними засадами психології суїцидальної поведінки, основними засобами попередження та профілактики самогубств.

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК5.       Цінування      та        повага різноманітності        та мультикультурності.

ЗК6. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

ЗК8. Здатність розробляти та управляти проектами.

ЗК9. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.

СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.

СК3. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.

СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів та технік.

СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.

СК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.

СК7. Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.

СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.

СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.

СК10. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.

СК13. Здатність планувати і здійснювати самостійну професійну діяльність в звичайних та екстремальних умовах різних галузей психологічної практики.

СК14. Здатність використовувати інноваційні методи, техніки та технології у контексті розвитку особистісної та професійної компетентності.


  Мета вивчення навчальної дисципліни «Психологія та педагогіка вищої школи» полягає у підготовці здобувачів вищої освіти спеціальності 053-Психологія, освітньо-професійної програми «Психологія» другого (магістерського) рівня до педагогічної діяльності через надання знань про  психолого-педагогічні умови організації педагогічного процесу у вищій школі, а саме: про психологічні явища, які зумовлюють процеси навчання та виховання; про загальнонаукові принципи викладання у вищій школі та головні форми організації навчального процесу; про особливості  взаємодії викладач-студент.

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК4. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК5. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

ЗК6. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК7. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

ЗК8. Здатність розробляти та управляти проектами.

ЗК9. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

        Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної наукита / або практики.

СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.

СК3. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.

СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу залежно від спеціалізації) з використанням науково верифікованих методів та технік.

СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.

СК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.

СК7. Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.

СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.

СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.

СК10. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.

СК12. Здатність до практичної реалізації знань про теоретико-методологічні аспекти педагогічної діяльності, закономірності та  принципи її ефективної організації та форми проведення.

СК13. Здатність планувати і здійснювати самостійну професійну діяльність в звичайних та екстремальних умовах різних галузей психологічної практики.

СК14. Здатність використовувати інноваційні методи, техніки та технології в контексті розвитку особистісної та професійної компетентності.

СК15. Здатність до педагогічної рефлексії в контексті виконання конкретних педагогічних завдань, психологічна готовність до педагогічної діяльності.


Рівень вищої освіти – другий (магістерський) рівень вищої освіти

Галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки

Спеціальність: 053 Психологія

Освітньо-професійна програма: Психологія

Кількість кредитів: 3

Рік підготовки: 1, семестр: 1

Компонент освітньої програми: обов’язкова

Мова викладання: українська

Викладач: Михайлишин Уляна Богданівна, доктор психологічних наук, професор.

Опис дисципліни

1. Актуальність курсу. В останні роки злочинність в нашій країні придбала справді катастрофічні масштаби. Це зумовлено, насамперед, найважчою соціально-економічною кризою, ламкою моральних устоїв суспільства, взаємним впливом негативних чинників зовнішнього середовища і особистості злочинця. Важливу роль в цьому грає аморальна поведінка батьків, криза в сімейних відносинах, помилки в шкільному і сімейному вихованні.

Знання психологічних особливостей субкультури злочинного світу сприяє правильному вирішенню задач розслідування і профілактики злочинів. Використовуючи ці знання, практичний психолог забезпечить правильну діагностику особистості конкретного злочинця, індивідуальний підхід до нього, вибір і застосування найбільш відповідних адекватних тактичних прийомів при проведенні оперативно-слідчих заходів.

2. Метою вивчення дисципліни «Психологія злочинного світу» є формування компетентностей щодо історії, сучасного стану та перспектив розвитку психології злочинного світу, особистості та групи як суб’єктів кримінального правопорушення.

3. Проблематика (зміст дисципліни), яка буде розглянута у процесі вивчення навчальної дисципліни. Кримінальна психологія у системі психології та правознавства. Поняття причин і умов злочинності. Латентна злочинність. Психологія злочинної поведінки. Психологія особи злочинця. Кримінальна субкультура.  Психологічні аспекти організованої злочинності.  Психологія неповнолітніх правопорушників. Психологія жіночої злочинності.

В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

-        предмет завдання та історію розвитку кримінальної психології;

-        класифікацію причин та умов злочинності;

-        види та детермінанти латентної злочинності;

-        закономірності формування стереотипних форм поведінки злочинців;

-        психологічні причини злочинної поведінки;

-        психологію особи злочинця, класифікацію злочинних типів;

-        ознаки  та структуру кримінальної субкультури;

-        закономірності організації спілкування у середовищі злочинців;

-        класифікацію та психологічні особливості різновидів організованої    злочинності;

-        психологічні особливості  злочинної поведінки неповнолітніх;

-        детермінанти жіночої злочинності.

вміти:

-        виявляти факти прихованої передачі інформації злочинцями;

-        визначати значення інформації, що передається злочинцями;

-        встановлювати приналежність конкретного злочинця до певного рівня злочинної ієрархії.


  Навчальна програма з даної дисципліни спрямована на формування у студентів (освітньо-кваліфікаційний рівень підготовки – бакалавр) цілісного погляду на історичний шлях розвитку психології та навичок аналізу психологічних концепцій, ведення дискусій, визначенні свого погляду на наукові проблеми.

Історія психологічної науки, як і системи наукового знання загалом, може досліджуватись та інтерпретуватись через послідовність виникнення, становлення і розвиток основних вчень, напрямів і шкіл, що зумовили її динаміку. Знання і розуміння закономірностей та основних фактів історіогенезу психологічної науки є необхідним компонентом навчального процесу у становленні психолога-професіонала.

Мета навчальної дисципліни – показати багатство психологічних ідей у їхньому розвитку.

Це зумовлено сучасним етапом політичного, соціально-економічного і духовного розвитку суспільства, завданням формування відношення до світу, до себе, до інших, потребами соціальної практики. Адже бачення психологічної проблематики у її розвитку вказує на рівень загальної культури психологічного мислення і професійної зрілості психолога.

Предметом курсу «Історія психології» є вивчення генези розвитку поглядів на природу психічного. Завдання курсу полягає в тому, щоб показати важливість знання історичних коренів наукових знань для осмислення системи ідей та категорій, що утворюють зміст психологічної науки.


Метою вивчення навчальної дисципліни «Психологія дітей з інтелектуальними порушеннями та із ЗПР» є підготовка фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта за освітнім ступенем бакалавра відповідно до державних стандартів, встановлених освітньо-кваліфікаційною характеристикою та освітньо-професійною програмою підготовки «Спеціальна освіта»; ознайомлення з базовими поняттями дисципліни, закономірностями і специфічними особливостями пізнавальної діяльності дітей із затримкою психічного розвитку та із інтелектуальними порушеннями, завданнями, механізмами, прийомами корекційного навчання означеної категорії дітей; особливостями застосування психодіагностичних обстежень; особливостями організації комплексного підходу до психологічного супроводу дітей в умовах інклюзивної освіти.


Метою курсу «Психологія сім’ї»: є ознайомлення студентів з еволюцію сім’ї, особливостями життєвого циклу сім’ї та закономірностями її динаміки, чинниками дестабілізації шлюбно-сімейних відносин, основними проблемами сучасної постмодерної сім’ї.

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

 

Загальні компетентності (ЗК): 

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 

ЗК3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 

ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії. 


Спеціальні (фахові, предметні) компетентності  (СК):


СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології. 

СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел. 

СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.

 СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації. 

СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову).

СК12. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. 


МЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Метою вивчення навчальної дисципліни «Психологія спілкування» є засвоєння студентами основних теоретичних підходів до вивчення проблем комунікації та спілкування, формування навиків|навичок| аналізу смислів та змісту комунікаційних актів, навиків розпізнання невербальної сигналізації та емоцій співбесідника, навиків збереження комунікативної рівноваги та ефективності комунікації; розвиток комунікативного потенціалу студентів та комунікативних здібностей, необхідних для професійної діяльності психолога.

 

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

 

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

ЗК10. Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку,верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК11. Здатність зберегти та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності  (СК):

 

СК1. Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології.

СК2. Здатність до ретроспективного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду розуміння природи виникнення, функціонування та розвитку психічних явищ.

СК3. Здатність до розуміння природи поведінки діяльності та вчинків.

СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

СК11. Здатність дотримуватись норм професійної етики.

СК12. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.