Метою вивчення навчальної дисципліни «Основи економічного прогнозування» є отримання студентами поглиблених теоретичних і практичних знань та інструментарію прогнозування економічних процесів розвитку підприємств, визначення можливих станів у майбутньому, а також дослідження закономірностей їх розвитку в умовах глобалізаційних викликів і загроз.

Основні завдання вивчення дисципліни «Основи економічного прогнозування» є: забезпечення теоретичних знань методології і методики прогнозування господарської діяльності підприємства; формування практичних навичок з проведення прогнозних розрахунків для обґрунтування оптимальних варіантів прийняття управлінських рішень розвитку підприємства та розроблення альтернативних прогнозів із використанням сучасного інструментарію прогнозування; виявлення  ймовірних шляхів і результатів майбутнього розвитку підприємства; набуття навичок самостійного, творчого використання теоретичних знань у практичній діяльності. 

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

Загальні компетентності:

З3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.

З4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях 

З6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 

З11. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

З12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

З13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

З15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Спеціальні компетентності:

С6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо.

Передумовами вивчення навчальної дисципліни «Основи економічного прогнозування» є опанування таких навчальних дисциплін (НД) освітньої програми (ОП):

Шифр 1.8 за ОП Економіко-математичні методи та моделі

Шифр 1.32 за ОП Фінансовий менеджмент та кредитна політика

Шифр 1.37 за ОП Фінансовий аналіз

Шифр 2.9 за ОП Фінансові розрахунки та дисконтування