Метою вивчення навчальної дисципліни «Іноземна (англійська) мова» є формування у студентів іншомовної комунікативної компетенції у сферах загально-побутового та професійного спілкування в усній і письмовій формах у процесі навчання, виховання, освіти і розвитку особистості студента.

Завдання даної навчальної дисципліни полягає у: набутті студентами мовних, лінгвокраїнознавчих та культурологічних знань; формуванні системи мовленнєвих умінь з говоріння, читання, письма та аудіювання.

Говоріння. Завдання полягає у формуванні та розвитку навичок цілеспрямованого монологічного та діалогічного мовлення у межах основних комунікативних типів мовлення: повідомлення, розповідь, опис, переконання, схвалення, осуд тощо, а також оволодіння тактикою мовлення. Студент повинен володіти навичками діалогічного мовлення, необхідними для: вільного спілкування у межах побутової тематики та ситуаціях.

Читання. Завдання полягає в оволодінні та розвитку навичок оглядового, інформативно-пошукового та глибинного читання на матеріалах оригінальної наукової літератури, преси та художньої літератури. Навички оглядового читання мають забезпечити вміння прогнозувати тематику тексту за ключовими словами, узагальнити отриману інформацію та виділити основний зміст тексту. Інформативно-пошукове читання передбачає вміння знаходити необхідну інформацію на різних рівнях структури тексту (речення, абзацу, всього тексту) і макротексту (газетна сторінка, журнал), прослідкувати розвиток теми та виділити інформацію, що розкриває і уточнює головні положення змісту тексту.

Письмо. Завдання полягає в оволодінні орфографічно і пунктуаційно правильним письмом як одним із засобів комунікації. Студент повинен вміти також скласти іноземною мовою конспект, план чи тези до прочитаного, викласти на письмі зміст прочитаного чи почутого, написати повідомлення, доповідь тощо.

Аудіювання. Завдання полягає у становленні механізму сприйняття усної іншомовної інформації, формування здатності розуміння діалогічних та монологічних висловлювань носіїв мови і як результат – опанування умінь і навичок іншомовного спілкування на загально-побутову тематику.

У результаті вивчення даного курсу студент повинен

знати:

– правила англійської фонетики;

– граматичний матеріал;

Синтаксис:

– Порядок слів розповідного речення.

– Головні та другорядні члени речення.

– Типи питальних речень.

– Безособові речення.

– Складні речення.

– Складносурядні речення.

– Складнопідрядні речення.

Морфологія:

– Артиклі. Основні випадки вживання неозначеного, означеного і нульового артиклів.

– Прийменники.

– Займенники.

– Іменник та його категорії. Утворення множини іменників. Присвійний відмінок.

– Прикметник. Ступені порівняння прикметників.

– Прислівник. Ступені порівняння прислівників.

– Числівник. Кількісні числівники. Порядкові числівники.

– Словотворення.

– Часи дієслів групи Indefinite (Active Voice).

– Часи дієслів групи Continuous (Active Voice).

– Дієприкметник Participle II (форми).

– Часи дієслів групи Perfect (Active Voice).

– Конструкція there is, there are.

– Пасивний стан дієслів.

– Часи дієслів груп Indefinite, Continuous, Perfect (Passive Voice).

– Особливості вживання речень у пасивному стані.

– Сполучники.

– Непряма мова.

– Узгодження часів.

– Дієприкметники Participle I i Participle II (форми та функції). Дієприкметникові комплекси. Незалежний дієприкметниковий комплекс.

– Інфінітив, його форми та функції. Об’єктний інфінітивний комплекс. Суб’єктний інфінітивний комплекс. Прийменниковий інфінітивний комплекс.

– Герундій, його форми та функції. Герундіальні комплекси.

– Модальні дієслова.

– Наказовий спосіб.

– Умовний спосіб;

вміти:

– Спілкуватися на теми:

I am a Student at Uzhhorod National University

English in my Life. Modern Society.

Leisure Time Activities. My Hobbies.

Daily routine. Jobs. Studying.

Dates and Special Occasions. Holidays

Countries and Cultures. Traveling

Health and Accidents. Healthy Way of Life.

Money doesn’t Bring Happiness

Ambitions and Dreams.

Discoveries and Inventions.

– стежити за бесідою і підтримувати бесіду на знайому тему або брати участь в розмові на теми досить широкого діапазону;

– переглянути тексти в пошуках відповідної інформації і розуміти детальні інструкції або поради.