У сучасних умовах розвитку суспільства успішне вирішення соціальних проблем неможливе без уміння фахівців соціальної роботи оцінювати потреби і ресурси людей, розробляти і впроваджувати соціальні проекти, програми і послуги, визначати ефективність різних форм соціальної допомоги, здійснювати пошук інноваційних методів надання соціальної підтримки та ін. Означене зумовлює необхідність формування готовності соціальних працівників до наукової діяльності у професійній сфері, яка передбачає володіння логікою досліджень, методами аналізу, проектування і прогнозування соціальних явищ і процесів, здатність реалізувати професійні функції з опорою на наукові підходи щодо вирішення соціальних проблем.

Мета курсунадання здобувачам необхідного обсягу знань у галузі наукових досліджень та формування вмінь і навичок самостійного виконання наукової роботи (проведення дослідження, підготовки доповідей, наукових статей, курсових і магістерських робіт).

Завданням дисципліни є підготовка здобувачів ОПП «Соціальна робота» з таких питань:  

˗         сутності понять і категорій, історичних аспектів наукових досліджень;

˗         видів і форм наукової роботи студентів у ЗВО;

˗         організації процесу наукового дослідження;

˗         вибору і обґрунтування теми наукового дослідження;

˗         застосування теоретичних та емпіричних методів дослідження;

˗         обґрунтування наукових гіпотез;

˗         оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у практику;

˗         інформаційного забезпечення процесу наукового дослідження;

˗         застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі виконання наукових досліджень.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми в здобувачів повинні бути сформовані такі компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів (ЗК-1); знання і розуміння предметної області та розуміння професії, базових понять соціальної роботи (ЗК-2); здатність вчитися і бути сучасно навченим, до самоосвіти, постійного підвищення кваліфікації (ЗК-4); здатність приймати обґрунтовані рішення (ЗК-9); володіння навичками аналізу соціального та фізичного середовища, інфраструктури забезпечення благополуччя різних груп населення (ФК-4); готовність до участі в підготовці, організації і проведенні соціальних досліджень з метою виявлення соціально значимих проблемних ситуацій, визначення стратегій, методів їх вивчення і вироблення рекомендацій з їх вирішення (ФК-5); уміння оформляти і представляти результати науково-дослідницької і науково-прикладної роботи у відповідності із нормативними документами та стандартами (ФК-7); готовність систематично використовувати результати наукових досліджень у забезпеченні ефективності роботи соціальних (медико-соціальних) закладів і служб (ФК-8).