Мета: є вивчення нетрадиційних релігійних систем (неорелігій, псевдорелігій, квазірелігій, неокультів – сукупності релігійних віровчень, які з'являються з середини XIX ст. і активно функціонують у ХХ-XXI ст. Їх також називають «релігіями Нової доби», Нью-ейдж. Більшість із них є новим переосмисленням традиційних культів з метою комерції, набуття особистого авторитету "гуру" серед учнів, а в особливих випадках досягнення політичної влади. Метою курсу є підвищення загальної релігієзнавчої культури, формування цілісного уявлення про феномен нетрадиційних релігійних рухів і культів в зарубіжних країнах і в Україні, вміння з позицій сучасного релігієзнавства самостійно характеризувати доктринальні і інші особливості конкретного типу нових релігійних утворень, їх місце в житті українського суспільства, набуття досвіду аналізу ступеня, форм, і способів поширення нових релігійних рухів серед різних верств населення, в тому числі молоді.

 

Завдання: Курс «Нетрадиційні релігійні вірування» має своїм завданням ознайомити студентів з причиною появи нетрадиційних релігійних вірувань у минулому та у наш час, з її специфічними рисами та особливостями, з процесами, що відбувалися протягом її формування. Курс висвітлює основні концепції релігії, історію виникнення, розвитку і сучасний стан нетрадиційних релігійних вірувань, ґенезу, географію і динаміку поширення релігійних конфесій у світі та в Україні. Формування в бакалаврів представлення про існуючі нетрадиційні релігії та культах, вираження навичок критичного мислення та оцінки духовно-ідеологічної сутності клерикальних організацій та їх деструктивного соціального значення, формування навичок раціонального та практичного протистояння нетрадиційним релігіям, підриваючим невластиві основи сучасного суспільства; отримання навичок застосування цих компетенцій у професійній педагогічній діяльності. Оволодіння понятійним апаратом, що описує віронавчальний, обрядовий і соціальноморальний зміст, компенсаторну і регулятивну функцію, мотиваційну і емоційно-вольову сторони діяльності різних типів нових релігійних утворень; засвоєння причин, механізмів, соціальних, економічних, політичних і психологічних передумов виникнення нетрадиційних релігійних рухів і культів; ознайомлення з державно-правовим регулюванням діяльності нових релігійних об'єднань, ставленням до них традиційних конфесій України, політичних партій і рухів.