Розвиток сучасної науки характеризується її математизацією, що виражається у використанні математичних методів і моделей не тільки у технічних та економічних дослідженнях, але й у менеджменті, педагогіці, соціальній роботі, соціології. Тут застосовуються різноманітні математико-статистичні методи для перевірки висунутих гіпотез, побудови статистичних моделей соціальних та економічних об’єктів, явищ, закономірностей і процесів, тому зазначена дисципліна посідає значне місце у підготовці висококваліфікованих кадрів.

Метою навчальної дисципліни є формування в здобувачів знань математичних методів обробки інформації та вмінь і навичок їхнього застосування у розв’язанні прикладних завдань фахового спрямування. Змістом навчальної дисципліни є методи кількісного і якісного аналізу; методи моделювання та аналізу впливу певних факторів на становище об’єкта або явища; способи обробки результатів дослідження та експертного оцінювання; методи оцінки і прогнозування можливих соціальних явищ і процесів.

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню в здобувачів вищої освіти таких компетентностей: здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях; здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології; здатність аналізувати соціальні зміни, що відбуваються в Україні та світі в цілому; здатність збирати, аналізувати та узагальнювати соціальну інформацію з використанням соціологічних методів; здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації; готовність до соціально-економічної, соціально-політичної діяльності, прогнозування економічних та політичних явищ в соціумі.