Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія виховання» є ознайомлення студентів зі змістом, сутністю, принципами, закономірностями, методами та організаційними формами виховання молодших школярів, спрямування майбутнього педагога на творчу діяльність та самореалізацію особистості. У взаємозв’язку з іншими педагогічними дисциплінами навчальна дисципліна «Теорія виховання» забезпечує науково-теоретичну й практичну підготовку до виконання професійних обов’язків вчителя (вихователя, класовода, класного керівника, куратора) в полікультурному суспільстві. Адже сучасний учитель початкової школи є одночасно викладачем, вихователем, організатором діяльності дітей, активним учасником спілкування з учнями, їх батьками та колегами, консультантом, дослідником. Дисципліна «Теорія виховання» передбачає забезпечення студентів систематизованими знаннями, педагогічними уміннями та формує професійно-педагогічні ціннісні орієнтації та компетентності.