Метою курсу «Основи педагогіки та психології» є формування, розвиток та систематизація знань, умінь та навичок, психолого-педагогічної компетентності майбутніх прикладних лінгвістів у сфері міжособистісних, ділових та професійних стосунків; виявлення психологічних можливостей студентів у фаховій діяльності та проектування їх програми культурного зростання та соціалізації.

Завдання:

Ознайомлення студентів із системою основних понять психології і педагогіки, з теорією і практикою зарубіжних та вітчизняних  психологічних та педагогічних досліджень.

Засвоєння основних теоретичних основ дисципліни, поглиблення та розширення психолого-педагогічної підготовки майбутніх магістрів інженерії.

Засвоєння принципів управління власною поведінкою та самовдосконалення, організації виховання і самовиховання.

Засвоєння загальних та специфічних особливостей розвитку особистості, психолого-педагогічні умови її формування в  соціокультурному просторі.

Систематизація знань студентів про соціально-психологічну структуру особистості, її світогляд, позиції, установки та соціальні ролі.

Формування власної програми самореалізації та осмислення характеристик   соціально зрілої особистості, її професійної діяльності, інтелектуального та морального взірця.

Оволодіння практичними навичками ефективного ділового спілкування та комунікативної  взаємодії, мовою невербальної комунікації.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен 

знати:

основні категорії педагогіки і психології, предмет і завдання;

сутність і закономірності розвитку особистості;

методологічні рівні педагогічної науки, методологічні принципи психології;

методику та методи наукового психолого-педагогічного дослідження;

провідні педагогічні напрчми педагогіки та психології; 

теорію і методику навчання та виховання;

сутність діагностування успішності студентів та їх вихованості;

основні тенденції розвитку вищої освіти в Україні та національної і європейської вищої школи;

основні засади навчально-пізнавальної діяльності студентів (психічні процеси і психічні стани; біопсихічні та психосоціальні властивості особистості);

соціально-психологічну структуру особистості студента, її світогляд, позиції, установки. соціальні ролі, систему психологічного захисту;

особливості розвитку особистості майбутнього фахівця, характеристики соціально зрілої особистості, її професійної діяльності;

особливості формування навичок ділового спілкування та комунікативної взаємодії, міжособистісного простору та міжособистісної, групової взаємодії у професійній діяльності. 

    

вміти:

визначати мету і планувати основні заходи щодо здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі;

проєктувати систему навчальних занять у вищій школі;

  здійснювати добір адекватних до цілей заняття форм і методів, засобів і технологій  навчально-пізнавальної та виховної діяльності в студентському  та творчому колективах;

забезпечувати єдність педагогічного впливу та саморозвитку особистості;

виявити загальні та специфічні особливості розвитку особистості, виокремити психолого-педагогічні умови її формування в  соціокультурному просторі;

використовувати на практиці знання про соціально-психологічну структуру особистості, її світогляд, позиції, установки та соціальні ролі;

сформувати власну програму самореалізації та осмислити характеристики   соціально зрілої особистості, її професійної діяльності;

використовувати навички ефективного ділового спілкування та комунікативної  взаємодії,  мову невербальної комунікації;

використовувати навички міжособистісної, групової взаємодії у професійній діяльності.