«Основи вікової і педагогічної психології»

 

Рівень вищої освіти

перший (бакалаврський)

Курс (рік) навчання

1

Семестр

1

Обсяг дисципліни у кредитах*

3 кредити ЄКТС

Мова викладання

українська

Передумови для вивчення дисципліни

немає

Кафедра, яка забезпечує викладання дисципліни

Загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Інформаційне забезпечення

Підручники, навчальні посібники, методичні рекомендації, мультимедійний проектор, персональні комп’ютери

Форма проведення занять

Лекції, практичні (семінарські) заняття

Форма семестрового контролю*

залік

 

Ключові результати навчання (знання, уміння та інші компетентності):

знати основні категорії поняття психологічної і педагогічної науки; функції психіки, психологічні особливості людей різного віку і статі, соціально-психологічні особливості груп людей, психолого-педагогічні засоби і способи організації та керування індивідом, групою людей; сучасні тенденції, технології, методики викладання предметів; сучасні наукові, методологічні та педагогічні засади, на яких побудовані навчальні курси, предмети; методики підготовки та проведення навчального процесу; особливості сучасних інноваційних технологій та методики їх втілення в навчальний процес;

виявляти готовність до підвищення рівня педагогічної майстерності; володіти знаннями про способи професійного самовдосконалення; усвідомлювати рівень власних педагогічних здібностей, визначати причини недоліків у роботі; володіти навичками самовдосконалення;

використовувати в своїй діяльності професійну лексику; володіти уміннями і навичками забезпечення організації педагогічного процесу в навчальних закладах з урахуванням принципів початкової освіти, зокрема дитиноцентризму, здоров’язбереження, інклюзії, розвивального навчання, особистісно-орієнтованого підходу, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, компетентнісного підходу тощо;

демонструвати практичні вміння і навички роботи вчителя початкової школи: надавати методичну допомогу за всіма напрямами програм навчання і виховання молодших школярів, проводити різні форми методичної роботи з підвищення кваліфікації: семінари, практикуми, тренінги, консультації та ін. заходи методичного спрямування;

 уміти визначати мету професійної діяльності, її конкретні цілі і завдання на кожному етапі навчальної, виховної роботи і передбачати кінцевий результат; володіти методами визначення ефективності заходів, спрямованих на підвищення якості навчально-виховної роботи; уміти проектувати власну педагогічну систему професійної діяльності;

володіти знаннями про організацію наукової, методичної та навчальної діяльності вчителя початкової школи; уміннями організовувати власну науково-пошукову та самостійну роботу, навчально-пізнавальну та виховну діяльність молодших школярів;

володіти вміннями організації та проведення семінарів, конференцій, педагогічних читань, виставок, конкурсів, у розроблення навчально-методичних матеріалів щодо покращення якості роботи та професійної майстерності.

 

Короткий зміст дисципліни (що буде вивчатися, перелік тем):

Тема 1. Вікова психологія як наука

Тема 2. Основні напрями зарубіжної та вітчизняної вікової психології

Тема 3. Загальна характеристика розвитку психіки в онтогенезі

Тема 4. Особливості психічного розвитку новонародженого та немовляти

Тема 5. Психологія раннього дитинства та дошкільного віку.

Тема 6. Психологічна готовність дошкільника

Тема 7. Психологія підлітка та старшокласника

Тема 8. Соціально-психологічні та вікові аспекти виховання. Психологія самовиховання та перевиховання. Психологічні аспекти роботи з важкими дітьми

Тема 9. Психологічний портрет особистості педагога в контексті педагогічної діяльності, педагогічного колективу та педагогічного спулкування

Тема 10. Методи і стилі керівництва педагогічним колективом.