Поява нових технічних засобів для збору, збереження, переробки та передачі інформації вимагає осмислення та розробки нових підходів для їх застосування в автоматизації навчального процесу. Сучасні наукові дослідження, досвід кращих учителів переконливо довели, що застосування технічних засобів навчання сприяє удосконаленню навчально-виховного процесу, значному поліпшенню якості знань, умінь і навичок учнів.

Актуальність навчальної дисципліни полягає у необхідності розробки нових підходів до використання методів та методики використання технічних пристроїв у навчальному процесі.

Метою викладання дисципліни є ознайомити студентів з основними технічними засобами навчання, сформувати у студентів вміння та навички, необхідні для ефективного використання засобів сучасних інформаційних технологій та технічних засобів навчання у своїй майбутній професійній діяльності, підготовити майбутніх соціальних педагогів до ефективного застосовування сучасної комп’ютерної техніки, технічних засобів навчання та відповідного програмного забезпечення на уроках і в позакласній роботі.

Завдання вивчення навчального курсу: дати основні поняття технічних засобів навчання, провести класифікацію технічних засобів навчання, та методику їх застосування у навчальному процесі; формувати систематичні знання з застосування технічних засобів навчання у навчальному процесі;  сприяти вирішенню проблеми інформатизації навчального процесу, інтеграції навчальних предметів і диференціації навчання, надання навчальній діяльності дослідницького, творчого характеру; створення, виготовлення та оформлення зорової та звукової інформації на різних носіях; формувати навички та вміння застосування сучасних офісних додатків у підготовці та проведенні занять.