Метою вивчення навчальної дисципліни «Ділова іноземна мова (англійська)» є формування у студентів іншомовної комунікативної компетенції у сферах загально-побутового та професійного спілкування в усній і письмовій формах у процесі навчання, виховання, освіти і розвитку особистості студента. Завдання даної навчальної дисципліни полягає у: набутті студентами мовних, лінгвокраїнознавчих та культурологічних знань; формуванні системи мовленнєвих умінь з говоріння, читання, письма та аудіювання. Говоріння. Завдання полягає у формуванні та розвитку навичок цілеспрямованого монологічного та діалогічного мовлення у межах основних комунікативних типів мовлення: повідомлення, розповідь, опис, переконання, схвалення, осуд тощо, а також оволодіння тактикою мовлення. Студент повинен володіти навичками діалогічного мовлення, необхідними для: вільного спілкування у межах побутової тематики та ситуаціях професійного іншомовного спілкування. Читання. Завдання полягає в оволодінні та розвитку навичок оглядового, інформативнопошукового та глибинного читання на матеріалах оригінальної наукової літератури, преси та художньої літератури. Навички оглядового читання мають забезпечити вміння прогнозувати тематику тексту за ключовими словами, узагальнити отриману інформацію та виділити основний зміст тексту. Інформативно-пошукове читання передбачає вміння знаходити необхідну інформацію на різних рівнях структури тексту (речення, абзацу, всього тексту) і макротексту (газетна сторінка, журнал), прослідкувати розвиток теми та виділити інформацію, що розкриває і уточнює головні положення змісту тексту. Письмо. Завдання полягає в оволодінні орфографічно і пунктуаційно правильним письмом як одним із засобів комунікації. Студент повинен вміти також скласти іноземною мовою конспект, план чи тези до прочитаного, викласти на письмі зміст прочитаного чи почутого, написати повідомлення, доповідь тощо. Аудіювання. Завдання полягає у становленні механізму сприйняття усної іншомовної інформації, формування здатності розуміння діалогічних та монологічних висловлювань носіїв мови і як результат – опанування умінь і навичок іншомовного спілкування на загальнопобутову та професійну тематику. У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати: - лексику професійного вжитку, а також відповідну професійну термінологію; - граматичні конструкції, необхідні для побудови відповідних висловлювань; - орфографічні норми іноземної мови. вміти: - висловлюватися на теми, пов’язані з майбутньою спеціальністю, аргументуючи свою точку зору та наводячи приклади «за» і «проти»; - вирішити більшість питань під час перебування або подорожі у країні, мова якої вивчається; - спілкуватися у ситуаціях, де необхідний простий і прямий обмін інформацією на професійні теми; - чітко розуміти основний зміст нормативного мовлення на теми, пов’язані із майбутньою спеціальністю; - писати короткі доповіді, узагальнюючи інформацію із оригінальних текстів за професійною тематикою. - стежити за бесідою і підтримувати бесіду на знайому тему або брати участь в розмові на теми досить широкого діапазону; - переглянути тексти в пошуках відповідної інформації і розуміти детальні інструкції або поради. Відповідно до освітньої програми «Олігофренопедагогіка. Інклюзивна освіта » , вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей: ЗАГАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ (ЗК) ЗК 1. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 2. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК 4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово ЗК 5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 6. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК 7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК 8. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. ЗК 9. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 11. Здатність до проєктування, моделювання освітнього процесу. ЗК 12.Здатність до самоаналізу власної поведінки та усвідомлення відповідальності за результати своєї діяльності. ЗК 16.Здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології у професійній і науковій діяльності. СПЕЦІАЛЬНІ (ФАХОВІ) КОМПЕТЕНТНОСТІ (СК) СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем спеціальної та інклюзивної освіти. СК3. Здатність здійснювати діагностико-аналітичну, корекційно-розвивальну, консультативну діяльність з урахуванням особливих освітніх потреб здобувачів. СК5. Здатність приймати ефективні рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності. СК6. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності, приймати рішення та продовжувати навчання та/або підвищення професійної кваліфікації відповідно до наявних потреб і запитів. СК9. Здатність до організації безпечного і здоров’я збережувального освітнього середовища, у тому числі інклюзивного освітнього середовища. СК15. Здатність застосовувати методики педагогічного дослідження та формулювати висновки за їх результатами. СК16. Здатність до самоосвіти, самовдосконалення в професійній діяльності та до конкурентної спроможності на ринку праці.