Успішний розвиток будь-якої держави в сучасних умовах неможливий без належної інтелектуалізації суспільно-корисної діяльності. Інтелектуальна, творча діяльність визначає зміст і напрями розвитку України. Питання всебічної охорони інтелектуальних продуктів у освіті на сьогоднішній день залишається відкритим. Проблема правової охорони навчального, методичного, наукового забезпечення, захисту проєктів у науково-дослідній сфері та дотримання академічної доброчесності в початковій школі є одним із найважливіших напрямків стратегії розвитку України. Інтелектуальна власність відіграє важливу роль у комерційній, виробничій, підприємницькій, зовнішньоекономічній діяльності підприємств і організацій та в освітній сфері. Уведені в господарській обіг такі об’єкти інтелектуальної власності, як винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів та послуг, комп’ютерні програми, бази даних, твори науки, літератури, мистецтва тощо не лише приносять прибутки, але й значно підвищують конкурентоспроможність вітчизняних суб’єктів господарювання на світовому ринку. Відповідно питання правової охорони та використання інтелектуальної власності залишаються актуальними в діяльності суб’єктів господарювання. Таким чином, виникає потреба у кваліфікованих кадрах, які розуміють сутність інтелектуальної власності загалом та її особливість у початковій школі зокрема, а також володіють знаннями та навичками стосовно правового механізму захисту прав інтелектуальної власності в закладі загальної середньої освіти.