Дисципліна передбачає формування дослідницької складової професійної компетентності майбутніх фахівців, зокрема: здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми в процесі корекційно-педагогічної діяльності; знання основних методів наукового пошуку; вміння узагальнювати отримані результати, обробляти та аналізувати інформації з різних джерел, оформлювати і презентувати результати наукової діяльності відповідно вимог в процесі корекційно-педагогічної та навчально-реабілітаційної діяльностей.


Лекції - 12 год.

Практичні заняття - 28 год.

Самостійна робота - 50 год.


Зав. курсом - доц. Кляп Маріанна Іванівна

Програма дисципліни “Педагогіка з історією педагогіки” розрахована на студентів, які навчаються у ВНЗ за спеціальністю “Спеціальна освіта”, спеціалізація «Олігофренопедагогка. Логопедія». Навчальна дисципліна „Педагогіка з історією педагогіки” є нормативною, вивчається у 1-му та 2-ому семестрах, має обсяг 150 годин (5 кредитів) і базується на загальній ерудиції та знаннях з історії за курс повної загальної середньої освіти. 

Мета даного курсу – покликана сформувати у студентів — майбутніх дефектологів— уявлення про педагогіку як науку, її методологічні засади та категорії, здобути знання про принципи, методи, форми і засоби навчання, про організацію виховної роботи зі школярами, а також основні питання організації навчально-виховного процесу в школі, керівництво освітнім закладом. Студенти отримають знання про основні етапи розвитку педагогіки як науки, методи історико-педагогічних досліджень, внесок видатних педагогів минулого (як вітчизняних, так і світових) в педагогічну  науку, освіту та культуру, про їх основні ідеї та праці, історію розвитку національної освіти, національної педагогічної думки, основні тенденції сучасної педагогіки. Особливістю вивчення даної дисципліни студентами цієї спеціальності є ознайомлення з окремими питаннями історії корекційної освіти.

Завдання: засвоєння студентами головних положень сучасної педагогіки; формування  педагогічної позиції щодо  процесу навчання учнів; набуття досвіду володіння сучасними педагогічними технологіями; засвоєння форм і методів групової педагогічної діяльності; упровадження дидактичних знань та способів діяльності на практиці; ознайомлення з основними етапами розвитку педагогічної науки, внеском видатних вчених-педагогів у розвиток освіти і культури; можливість використання кращих надбань педагогічної думки минулого у сучасному навчальному процесі.