Метою курсу дисципліни спеціалізації з НДР «Історія англійської мови» є опис історичних перетворень англійської мови як безперервного процесу змін мовної системи під впливом внутрішньомовних та екстралінгвістичних чинників.
Задача курсу полягає в тому, щоб подати факти історичних змін як прояв загальних закономірностей та специфічних рис і тенденцій у їхньому нерозривному зв'язку з умовами існування інших германських мов і дати історичне пояснення основним особливостям сучасної системи англійської мови, яка склалася в результаті багатовікового розвитку.
При проходженні курсу студент повинен не тільки знати основні процеси змін в галузі англійської фонетики, граматики та лексики, але й уміти пояснити специфічні риси сучасної англійської мови с точки зору її історії.
З метою підготовки майбутніх фахівців до самостійної педагогічної та наукової діяльності велика увага приділяється розвитку навичок критичного підходу до різноманітних трактувань історичних перетворень англійської мови.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
· основні поняття, концепції, факти сучасної мовознавчої та літературознавчої науки;
· фактичний матеріал з історії англійської мови;
· загальні відомості з історії англійської мови;
· про основні епохи історії англійської мови;
· знати періодизацію англійської мови;
· знати основні історичні факти та мовні явища у процесі становлення англійської мови;
· розбиратись у науковій термінології германської філології;
· читати та аналізувати тексти давньоанглійською мовою.
вміти:
· бути здатним самостійно опанувати новими знаннями, критично оцінювати набутий досвід з позицій останніх досягнень філологічної науки;
· вільно оперувати мовознавчим та літературознавчим матеріалом;
· аналізувати і систематизувати інформацію з англомовних першоджерел;
· реферувати тексти, вилучаючи необхідну інформацію;
· вміти складати доповіді, виступати з доповідями на наукових конференціях;
· вміти застосовувати знання з історії англійської мови на практиці.
· бути обізнаним з основними теоріями та концепціями в галузі даної дисципліни;
· коментувати, аналізувати та висловлювати своє ставлення до проблем даної дисципліни;
· розуміти процеси і явища, можливості сучасних наукових методів філологічних досліджені, та володіти цими методами на рівні, необхідному для вирішення практичних задач.
Метою навчальної дисципліни «Проблеми синтаксису сучасної англійської мови» є практичне оволодіння студентами системного розуміння граматичної будови англійської мови та розвиток вмінь застосовувати широкий обсяг граматичних конструкцій та трансформацій в усному та писемному мовленні.
Основним завданням вивчення дисципліни є:
- сформувати у студентів розуміння характеру міжмовних граматичних зав’язків і відношень;
- забезпечити практичне та теоретичне ознайомлення з положеннями синтаксичної структури граматики англійської мови;
- сприяти інтенсифікації навчального процесу на основі активної когнітивної та мовленнєвої діяльності студентів, використання сучасних методів, прийомів, засобів навчання;
- активізувати вміння студентів вільно оперувати граматичними структурами як в писемному, так і в усному мовленні та вживання граматичних форм.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
1) основні характеристики синтаксису словосполучення, простого і складного англійського речення;
2) вільно спілкуватись іноземною мовою як усно, так і письмово;
3) аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють;
вміти:
1) використовувати набуті знання при навчанні учнів англійського синтаксису, пояснюючи відмінність між порядком слів в англійському і українському реченні;
2) здатність спілкуватися іноземною мовою;
3) здатність використовувати можливості мережевих програмних систем та Інтернет-ресурсів для здійснення практичної діяльності.
“Лексикологія англійської мови” базується на знанні англійської мови, а також загальних знаннях про особливості слова та словникового складу англійської мови.
Об’єктом вивчення курсу лексикології основної іноземної мови як навчальної дисципліни є слово як основна одиниця мови і словниковий склад та його фразеологічний фонд як лексико-семантична система.
Метою курсу «Лексикологія основної іноземної мови» є опанування студентами як традиційних, так і новітніх теоретичних і практичних проблем лексикології з точки зору наукових досягнень сучасного вітчизняного та зарубіжного мовознавства та формування у майбутніх педагогів основ наукового мислення з перспективою використання матеріалів курсу в практиці викладання англійської мови в освітніх закладах різного типу.
Основними завданнями курсу “Лексикологія основної іноземної мови” є ознайомлення студентів з проблематикою лексикологічних досліджень, понятійним апаратом лексикології, методами лінгвістичного дослідження, з дискусійними проблемами і концепціями, які відображені у найбільш визначних працях вітчизняних та зарубіжних (зокрема, англійських) лінгвістів, розвиток у них критичного підходу до наукової літератури і вміння знайти – при наявності протилежних наукових думок – методологічно вірне вирішення теоретичних питань, тобто курс повинен допомогти студенту самому аналізувати мовний матеріал, ставити і розв’язувати наукові лексикологічні проблеми, послідовно застосовувати висунуті теоретичні положення в практиці лінгвістичного аналізу.
Виходячи з цього, студент повинен знати:
- предмет, об'єкт та завдання лексикології;
- методи дослідження лексики;
- специфічні ознаки слова як основної одиниці мови взагалі та англійського слова зокрема, проблеми його мотивації;
- основні типи лексичних значень і проблеми їх структури;
- причини та види змін лексичного значення;
- особливості англійського словотвору та його види;
- територіальне, часове та соціальне розшарування англійської лексики;
- запозичену лексику та її види;
- парадигматичні та синтагматичні групи і поля лексики;
- типи фразеологічних одиниць;
- види словників;
- основні тенденції розвитку англійської мови;
- основну теоретичну літературу з лексикології.
Студент повинен вміти:
- оперувати основними поняттями лексикології;
- правильно вживати лексичні та фразеологічні звороти англійської мови;
- розрізняти види лексичних значень та системних зв’язків лексики;
- підбирати синоніми, антоніми, будувати синонімічні ряди;
- розрізняти омоніми, характеризувати їх типи та види, визначати шляхи виникнення;
- формувати тематичні групи, лексико-семантичні поля і т. д.;
- визначати соціальну, територіальну та часову приналежність лексичної одиниці;
- ідентифікувати фразеологізми та аналізувати їх структуру;
- встановлювати тип семантичного взаємозв’язку між фразеологізмами;
- здійснити словотворчий аналіз похідної лексики;
- користуватися різними типами словників.
Мета курсу – усвідомлення мовознавчої науки на фоні становлення,
розвитку й зміни наукових парадигм, з тим щоб побачити лінгвістичну галузь наукового
знання в контексті загальнолюдської історії та загальнолюдської наукової думки. Врешті, на
цій основі, ознайомившись з основними досягненнями сучасного світового й вітчизняного
мовознавства, можна виробити свій індивідуальний досвід розуміння й осягнення мови й
почати впроваджувати його на практиці.
Зміст навчальної дисципліни «Історія лінгвістичних учень» розроблено на основі норм
та традицій вищої університетської освіти, а також профілю освітньо-професійної програми.
A tantárgy célja. A magyar irodalom története. A reformkori magyar irodalom tantárgy fő célja az, hogy a hallgatók megismerkedjenek az 1820 és 1849 közötti időszak magyar irodalmával. A tanulmányozott korszak társadalmi-politikai, gazdasági, kulturális viszonyaival. A korszakban jelentkező irányzatokkal, műfajokkal, alkotókkal. Megismerjék a korszak szépirodalmi hagyatékát. Elolvassák, megértsék, elemezzék a korszak legjelentősebb szépirodalmi és publicisztikai alkotásait. Az elméleti ismeretek közvetítésének fő célja az, hogy a hallgatók megtanulják:
- összegyűjteni és feldolgozni a témával kapcsolatos tudományos és kritikai szakirodalmat;
- megismerni és értékelni az 1820 és 1849 között végbement társadalom-politikai, gazdasági, kulturális, irodalmi folyamatokat;
- felhasználni a megszerzett tudást a későbbiekben, a tudományos és pedagógiai tevékenységében.
A tantárgy feladata. Az előadások befejezése után a hallgatónak:
- tájékozódnia kell az 1820 és 1849 közötti magyar irodalomban, történeti, társadalmi-politikai, gazdasági, kulturális és tudományos tekintetben is;
- fel kell dolgoznia a korszak ismert alkotásait, gondolunk itt elsősorban a szépirodalmi, publicisztikai stb. írásokra;
- fel kell dolgoznia a korszakkal kapcsolatos összes ismert forrásanyagot;
- meg kell ismerkednie a korszak ismert irodalmi, művészeti, történelmi személyiségeivel;
- tisztában kell lennie az irodalomtörténeti korszak felépítésével, a korszakolási szempontokkal.
A tananyag elsajátítása után a hallgatónak képesnek kell lennie:
- feldolgozni a tanult korszakkal kapcsolatos összes ismert forrásanyagot;
- elemezni és értelmezni a tanulmányozott korszakban megjelent szépirodalmi irodalmi alkotásokat;
- felismerni a tanult korszak aktualitását és párhuzamot vonni saját korával;
- a tanulmányozott szépirodalmi alkotásokban felismerni azok aktualitását és párhuzamot vonni saját korával, valóságával.
Мета навчання на цьому курсі полягає в подальшому удосконаленні умінь та навичок практичного оволодіння англійською мовою. Систематизація матеріалу різних аспектів мови, засвоєного за попередні роки, органічно пов'язується з теоретичними курсами, які студенти слухають на даному етапі навчання.
У практичному закріпленні засвоєного граматичного матеріалу особлива увага звертається на системний характер мовних явищ, на зв'язок морфології і синтаксису.
Репродуктивні та продуктивні навички усного мовлення студентів розвиваються і далі удосконалюються. Велика увага приділяється стилістичним особливостям розмовної мови, її ідіоматиці.
У роботі над текстом увага приділяється лексико-граматичному аналізові граматичних та синтаксичних структур, що сприяє оволодінню літературним стилем мови.
У галузі аудіювання навички розвиваються у плані сприймання більшої кількості інформації за певний відрізок часу при ускладненні лексичного і граматичного матеріалу.
Робота над писемною мовою: студенти вчаться анотувати та реферувати навчальну та іншу літературу, а також фіксувати інформацію при сприйманні на слух.
Центральним завданням III курсу є удосконалення практичного володіння мовою як в усній, так і письмовій формі, навчання непідготовленого мовлення з розширенням та збагаченням словникового складу і запасу мови студентів (краєзнавчого, філологічного, термінологічного, педагогічного), розвиток навичок двостороннього перекладу, реферування тексту, скорочення та розширення інформації на матеріалі спеціальних текстів, використання різноманітних видів навчальної діяльності, спрямованих на педагогізацію навчального процесу.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Знати:
- вживання умовного способу в англійській мові;
- модальні дієслова і англійській мові, їх первинні і вторинні функції;
- засвоїти близько 1200 лексичних одиниць на матеріалі текстів підручника, розмовних тем та домашнього читання;
Вміти:
- застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці у своїй науково-дослідницькій діяльності;
- усвідомити сутність мови як суспільного явища, закономірності її розвитку та функціонування.
- Teacher: Сільвія Золтанівна Шпеник
Основною метою курсу є познайомити студентів з найважливішими проблемами морфології та синтаксису угорської мови у світлі провідних принципів системи сучасного мовознавства; навчити студентів використовувати спеціальні методи наукового аналізу граматичних явищ і демонструвати дослідницькі прийоми на конкретному мовному матеріалі з метою розвитку професійного лінгвістичного мислення.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- познайомити студентів з роллю та досягненнями вітчизняних и зарубіжних мовознавців у розвитку граматичної науки та вирішенні її проблем;
- систематизувати елементи граматичної теорії, засвоєні студентами при вивченні курсу, і дати їм на його основі більш повне знання всіх компонентів граматичної будови сучасної англійської мови в їх системі;
- познайомити студентів з основними спірними проблемами угорської граматики та з найновішими теоріями й поглядами з цих проблем;
- познайомити студентів з сучасними методами граматичного дослідження, а також з практичним застосуванням теоретичних положень курсу у практиці викладання угорської мови.
Після завершення курсу студенти повинні знати:
- особливості морфологічної будови сучасної угорської мови;
- особливості природи граматичних явищ та граматичних процесів сучасної угорської мови;
- основні сучасні лінгвістичні теорії та підходи до аналізу мовних одиниць;
- основні методики граматико-лінгвістичного аналізу.
В результаті вивчення курсу студент повинен вміти:
- надавати правильну теоретичну інтерпретацію мовним явищам;
- ілюструвати кожне теоретичне положення конкретними мовними прикладами;
- працювати з науковою лінгвістичною літературою;
- використовувати теоретичні знання у практичному викладанні угорської мови.
- Teacher: Елеонора Тіборівна Берта
Метою вивчення навчальної дисципліни «Історія світової літератури» є засвоєння студентами необхідної сукупності знань про світову літературу ХІХ століття доби романтизму та реалізму, та літературу кінця ХІХ та поч. ХХ ст. ( течія символізму).
Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:
бути обізнаним із історією угорської, української та світової культури, знати історію мистецтв; (ЗК-3)
знати основні тенденції розвитку і своєрідності літературного процесу, зміст естетичних теорій, методів, напрямів, стилів та жанрів; (ЗК-15)
знати історію угорської, української та зарубіжної літератур; (ЗК-16)
вміти аналізувати ідейно-художній зміст літературних творів і творчості письменників у контексті актуальних вимог сучасного літературознавства; (ЗК-17).
- Teacher: Оксана Юріївна Талабірчук