Мета: Ознайомлення студентів з теоретичними і практичними питаннями комплексного мовного аналізу. Основна мета предмету: на основі теоретичних знань навчити студентів проводити комплексний мовний аналіз речень.
Завдання: Відповідно до поставленої мети головними завданнями курсу «Комплексний мовний аналіз» є:
- ознайомити студентів з основними типами мовного аналізу;
- ознайомлення студентів з основними типами складносурядних речень.
- ознайомлення студентів з основними типами ускладнених речень (складні багаточленні речення).
- навчити студентів сучасній методиці комплексного аналізу (схеми).
- ознайомити студентів з основними типами мовного аналізу;
- ознайомлення студентів з основними типами складносурядних речень.
- ознайомлення студентів з основними типами ускладнених речень (складні багаточленні речення).
- навчити студентів сучасній методиці комплексного аналізу (схеми).
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повине
знати:
- шляхи аналізу складних речення
- форми, методи комплексного мовного аналізу;
- типи сполучників складних речень
- шляхи аналізу складних речення
- форми, методи комплексного мовного аналізу;
- типи сполучників складних речень
вміти:
- орієнтуватися в лінгвістичній літературі;
- аналізувати та схематично зображувати складні речення різних типів;
- розрізняти перехідні типи складних речень;
- орієнтуватися у шкільній програмі стосовно синтаксису складного речення угорської мови.
- орієнтуватися в лінгвістичній літературі;
- аналізувати та схематично зображувати складні речення різних типів;
- розрізняти перехідні типи складних речень;
- орієнтуватися у шкільній програмі стосовно синтаксису складного речення угорської мови.
Метою навчальної дисципліни є:
1) поглиблення знань магістрантів у різних сферах сучасного науково-лінгвістичного знання;
2) ознайомлення з методами, підходами, інструментарієм, метамовою новітніх мовознавчих дисциплін: лінгвокультурології, лінгвокогнітології, лінгвокомунікативістики, дискурсології тощо;
3) формування навичок пов’язування теоретичних знань з практикою лінгвістичного аналізу емпіричних мовних фактів;
3) розвиток вмінь адекватної інтерпретації наукового дискурсу.
Завдання: • ознайомити магістрантів з новими галузями мовознавства, що отримали поширення протягом останніх десятиліть; • висвітлити магістрантам характеристику головних напрямків лінгвістики у новій парадигмі знання; • системно ознайомити магістрантів із категорійно-понятійним апаратом лінгвометодології; • навчити студентів аналізувати ключові проблеми та спірні питання лінгвістичних дисциплін у сучасній науковій парадигмі; • висвітлити методологічні засади сучасного мовознавства, пізнавальні настанови, принципи і процедури дослідницької діяльності.
Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач у результаті вивчення курсу:
Здатність використовувати базові знання про теоретичні засади, методологічні принципи, практичне застосування та міждисциплінарні зв’язки сучасної лінгвістики. Здатність здійснювати дослідження в галузі мовознавства.
Здатність аналізувати та порівнювати результати досліджень вітчизняних й іноземних дослідників з обраної тематики.
Здатність реалізувати рівень мовної та мовленнєвої компетентностей, достатній для забезпечення успішного спілкування в професійній та науковій сферах, оперування лексичними, граматичними аспектами, ефективними засобами творення цілісного усного й писемного тексту, здатність до реалізації професійних усних презентацій.
Здатність реалізувати достатній рівень мовної та мовленнєвої компетентностей на основі теорії та практики дискурсивного аналізу.
Здатність використовувати мовні засоби та мовленнєві структури у різних типах дискурсу, зокрема у професійному. Здатність обирати ефективні стратегії для вирішення дослідницьких завдань.
Здатність оперувати ключовими поняттями фахових дисциплін та розуміти об’єктивні тенденції розвитку сучасної філології.
- Викладач: Берта Елеонора Тіборівна
Мета курсу. Ознайомити студентів з філософськими основами та здобутками сучасного мовознавства; розширити, поглибити й узагальнити теоретичну лінгвістичну підготовку студентів-філологів, сформувати навички діалектичного підходу до вивчення наукових лінгвістичних явищ та здійснення комплексного лінгвістичного аналізу; формувати сучасні погляди на проблеми мовознавства, спираючись на історію розвитку вітчизняного, європейського і світового мовознавства.
Завдання курсу.
Пізнавальні. Студенти повинні знати теорію та історію загального мовознавства: фундаментальні загальнотеоретичні питання сучасного мовознавства; систему наукових лінгвістичних методів вивчення природи мовної дійсності у різних формах її виявлення і функціонування, що забезпечить глибоке усвідомлення сутності мови й закономірностей її розвитку; етапи розвитку науки про мову, лінгвістичні школи та напрями в контексті засад філософської, культурологічної, наукової думки та їх роль у загальному поступі мовознавчої науки.
Практичні. Студенти повинні вміти характеризувати основні теоретичні проблеми, принципи й тенденції розвитку мовознавчої науки; аргументувати зв’язок мови з розвитком суспільства, що вимагає нових підходів у вивченні мовних явищ і фактів; творчо й цілеспрямовано використовувати методи лінгвістичного аналізу в комплексному лінгвістичному аналізі мовних фактів; з’ясовувати значення лінгвістичних напрямів і шкіл для світового, угорького та українського мовознавства.