Під мовленнєвою компетенцією ми розуміємо вміння адекватно й доречно, практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, міркування тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні засоби (невербальну знакову систему) та інтонаційні засоби виразності мовлення. 

Мета курсу: досконале володіння нормами мови та технікою мовлення, а також уміння правильно використовувати вербальні та невербальні знакові системи у процесі комунікації.

Процес аудіювання починається зі сприймання мовлення, під час якого слухач завдяки механізму внутрішнього промовляння перетворює звукові (а якщо він спостерігає за співрозмовником, то й зорові) образи в артикуляційні. 

 Для осмислення всього повідомлення необхідно вичленити в ньому окремі лексико-граматичні ланки (фрази, синтагми, словосполучення, слова) і зрозуміти смисл кожної з них. Цим членуванням і займається механізм сегментування мовленнєвого ланцюга.

Вимоги до базового рівня володіння аудіювання:

• уміння розуміти літературно-розмовне мовлення носія мови в ситуаціях повсякденного спілкування, пов'язане з задоволенням найпростіших потреб (наприклад, привітання, запит і передача інформації та ін.);

• визначати тему і мету бесіди, її основний зміст, і в тих випадках, коли виникають ускладнення, звертатися до партнера з проханням повторити фразу;

• уміння в умовах опосередкованого сприймання повідомлення (наприклад, оголошення по радіо прогнозу погоди тощо) розуміти основний зміст аудіотексту (про що йдеться, що є найбільш важливим);

Уміння аудіювання:

- визначати найбільш інформативні частини повідомлення;

- усувати прогалини в розумінні за рахунок прогнозування на рівні тексту;

- співвідносити текст з ситуацією спілкування;

- членувати аудіотекст на смислові частини і визначати головну думку кожного з них;

- письмово фіксувати основну частину інформації;

- простежувати логічну послідовність подій і дотримуватися  її при передачі змісту тексту;

- виділяти в тексті логічні ланки: експозицію, зав’язку, кульмінацію, розв’язку тощо.

Навчальне уміння виконувати вправи включає :

- уміння розуміти інструкцію перед слуханням аудіо тексту;

- уміння орієнтуватися на заголовок тексту;

- уміння утримувати в пам’яті завдання, поставлене до прослухування; 

- уміння передати зміст почутого в логічній або хронологічний послідовності.

Предмет і завдання курсу. Характеристика угорського правопису. Алфавітний порядок. Принцип орфографії за вимовою (правопис основ та афіксів). Правопис коротких і довгих голосних та приголосних. Правопис власних назв: правопис топонімів, ононімів, назв тварин, назв установ, назв художніх творів, лексиконів; правопис цитат. Принципи правопису займенників: особових, присвійних, вказівних, питальних, відносних, неозначених, заперечних, зворотно-підсильних, взаємних. Об’єктивне та безоб’єктивне відмінювання дієслів. Правопис словотвору: суфіксація у іменників, суфіксація у прикметників, афіксація у дієслів, суфіксація у прислівників; словоскладання: правопис простих сполучених компонентів та  “слів - близнюків”.  Пунктуація у реченні: складносурядні речення, складнопідрядні речення. Т

Вимоги до знань та умінь: 

Студент повинен знати:

·        предмет, об’єкт та завдання графіки та орфографії;

·        методи та методику викладання угорського правопису;

·        базові поняття орфографії, що складають їх концептуальну основу;

·        поняття морфем та афіксів;

·        основні закономірності та тенденції розвитку правописних норм  угорської мови; орфографічні словники;

Студент повинен вміти:

·        вільно користуватися системою знань з графіки, орфографії;

·        систематизувати і пояснювати  систему угорського правопису;

·        користуватися орфографічними словниками різних типів;

·         аналізувати орфограми з огляду на принципи правопису угорської мови, застосовуючи основні правила угорської орфографії (правила правопису голосних і приголосних у коренях слів; правопис префіксів тощо)


Навчальна дисципліна «Угорська мова (практичний курс)» посідає провідне місце в системі професійної підготовки професійного майбутнього фахівця.

Мета вивчення курсу “ Угорська мова (практичний курс)” – навчити студентів основам граматики виучуваної мови, збагатити лексичний запас студентів, навчити студентів основам фонетики угорської мови, зокрема правильній артикуляції і інтонації. Загальна мета полягає у формуванні комунікативних угорськомовних умінь студентів для застосування їх у вирішенні професійних завдань та у повсякденному житті.

Протягом першого року навчання необхідно приділяти увагу розвитку вмінь правильно оформляти думки угорською мовою з точки зору фонетики, граматики, лексики навколо усних тем обумовлених програмою І курсу.

Розвивати уміння та навички писемної комунікації. Навчити застосовувати соціокультурні знання і вміння в іншомовній комунікації.

Завдання курсу – ознайомити студентів з граматичною системою угорської мови, навчити студентів розуміти висловлювання носіїв мови та висловлюватись самостійно на повсякденні теми, розвинути у студентів уміння використовувати знання з граматики мови у побудові речень та висловлювань, навчити студентів ефективно користуватись угорсько-українськими та українсько-угорськими словниками, зокрема виділяти початкову форму слова, основу слова, та контексти в яких воно може бути вживане. Збагатити лексичний запас студентів, навчити вживати у мовленні сталих виразів та ідіом.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-       алфавіт угорської мови, його звукове значення та особливості вимови;

-       правила артикулювання звуків у певних позиціях, різницю між довгими та короткими голосними, голосними заднього та переднього рядів;

-       правила використання артиклів;

-       особливості граматичної будови сучасної угорської мови;

-       особливості побудови простого речення;

-       способи формування теперішнього та минулих часів;

-       правила використання короткої та повної форми прикметників;

-       певну кількість лексичних одиниць із запропонованих тем;

-       відмінювання дієслів.

-       вміти правильно використовувати присвійсну форму іменників

 

вміти:

-       свідомо, швидко, правильно, виразно читати угорською мовою.

-       відмінювати дієслова за особами.

-       утворювати форми теперішнього та минулих часів.

-       будувати просте речення.

-       Утворювати повну і коротку форми прикметників та правильно їх використовувати.

-       ставити запитання та давати повну відповідь на них.

-       самостійно будувати діалог на задану тему.

-       розуміти висловлювання носіїв угорської мови на повсякденну тематику.

-       писати листи і твори на задану тему.

-       висловлювати свої думки на задану тему у письмовій та усній формах.



Метою вивчення дисципліни «Практичний курс англійської мови» є підвищити рівень іншомовних компетенцій (читання, письмо, аудіювання й говоріння), а також сформувати комунікативну здатність в сферах ситуативного та професійного спілкування в усній та письмовій формах, яка сприятиме засвоєнню фахових дисциплін на подальших курсах. Програма передбачає розвиток передбачає тренування критичного мислення й формування у студентів навичок лінгвістичного аналізу мовних явищ.

У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати:

 основні правила англійської фонетики;

– Практична граматика.

- будувати граматично правильне висловлювання;

- демонструвати знання видо-часових форм і категорій стану дієслів;

- утворювати множину та відмінки іменника;

- розуміти узгодження підмета та присудка;

- формувати ступені порівняння прикметників та прислівників;

- складати розповідні, питальні та спонукальні речення залежно від мети спілкування і характеру акту мовлення, дотримуючись порядку слів у відповідних типах речень;

- використовувати граматичні структури для досягнення різних комунікативних цілей в усному мовленні;

- демонструвати знання синтаксичної організації англійської мови у спілкуванні;

– Читання:

- читати й розуміти у повному обсязі незнайомі художні, науково-популярні та       публіцистичні тексти, які містять засвоєний лексичний і граматичний матеріал;

- розуміти основний зміст тексту у процесі ознайомлювального читання;

- повною мірою розуміти зміст тексту у процесі вивчаючого читання, виділяти в ньому для вивчаючого читання деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження, шукати і знаходити необхідну інформацію у процесі вибіркового читання;

- володіти мовною здогадкою при читанні текстів різних жанрів та виділяти в текстах для читання лексичні одиниці, що складають потенційний словник;

- користуватися одно- та двомовними тлумачними словниками;

– Аудіювання (слухання-розуміння):

- розуміти мовлення колег, викладачів і диктора на аудіо- та відеоносіях, що містять інформацію англійською мовою в межах пройденого лексичного та граматичного матеріалу;

- повно і точно розуміти зміст аудіотексту, виділяти в ньому деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження;

- розуміти основні ідеї та розпізнавати відповідну інформацію в ході детальних обговорень, бесід за тематикою програми;

- виділяти в навчальному аудіоматеріалі (реченнях, текстах) різного роду труднощі, пов’язані з мовною формою;

- переказувати прослуханий аудіотекст.

– Усне мовлення (говоріння):

- володіти усним мовленням (говорінням) у стандартних ситуаціях, близьких до пройдених тем;

- вміти висловити свою думку спонтанно, послуговуючись вивченим матеріалом;

- вести бесіду на будь-яку з вивчених тем та із заданої ситуації, вільно користуючись характерними для діалогічного мовлення (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалог-домовленість, діалог-обмін думками чи повідомленнями тощо) структурами, словами, фразеологічними, одиницями та граматичним матеріалом курсу, а також висловити своє ставлення до предмету обговорення;

- вести бесіду за прочитаним або прослуханим текстом середньої складності, вміти передати зміст тексту;

- усно й письмово описувати картинки, коментувати навчальні відеофільми;

- уміти зробити нескладне усне повідомлення монологічного характеру на тему зазначену в програмі та викласти теоретичний матеріал  із граматики.

– Письмо:

- швидко писати в межах лексичного мінімуму I курсу з дотриманням каліграфічних, графічних та орфографічних норм;

- вміти описувати предмети та явища, людину;

-  написати неофіційного листа другу та напівофіційного листа;

-  написати твір на суспільно-побутову тему (200-300 слів);

- заповнювати анкету, формуляр чи опитувальний лист та пояснювати їхнє призначення;

- занотовувати інформацію, писати короткі повідомлення і записки.


Навчальна дисципліна «Угорська мова (практичний курс)» посідає провідне місце в системі професійної підготовки професійного майбутнього фахівця.

Мета вивчення курсу “ Угорська мова (практичний курс)” – навчити студентів основам граматики виучуваної мови, збагатити лексичний запас студентів, навчити студентів основам фонетики угорської мови, зокрема правильній артикуляції і інтонації. Загальна мета полягає у формуванні комунікативних угорськомовних умінь студентів для застосування їх у вирішенні професійних завдань та у повсякденному житті.

Протягом першого року навчання необхідно приділяти увагу розвитку вмінь правильно оформляти думки угорською мовою з точки зору фонетики, граматики, лексики навколо усних тем обумовлених програмою І курсу.

Розвивати уміння та навички писемної комунікації. Навчити застосовувати соціокультурні знання і вміння в іншомовній комунікації.

Завдання курсу – ознайомити студентів з граматичною системою угорської мови, навчити студентів розуміти висловлювання носіїв мови та висловлюватись самостійно на повсякденні теми, розвинути у студентів уміння використовувати знання з граматики мови у побудові речень та висловлювань, навчити студентів ефективно користуватись угорсько-українськими та українсько-угорськими словниками, зокрема виділяти початкову форму слова, основу слова, та контексти в яких воно може бути вживане. Збагатити лексичний запас студентів, навчити вживати у мовленні сталих виразів та ідіом.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-       алфавіт угорської мови, його звукове значення та особливості вимови;

-       правила артикулювання звуків у певних позиціях, різницю між довгими та короткими голосними, голосними заднього та переднього рядів;

-       правила використання артиклів;

-       особливості граматичної будови сучасної угорської мови;

-       особливості побудови простого речення;

-       способи формування теперішнього та минулих часів;

-       правила використання короткої та повної форми прикметників;

-       певну кількість лексичних одиниць із запропонованих тем;

-       відмінювання дієслів.

-       вміти правильно використовувати присвійсну форму іменників

 

вміти:

-       свідомо, швидко, правильно, виразно читати угорською мовою.

-       відмінювати дієслова за особами.

-       утворювати форми теперішнього та минулих часів.

-       будувати просте речення.

-       Утворювати повну і коротку форми прикметників та правильно їх використовувати.

-       ставити запитання та давати повну відповідь на них.

-       самостійно будувати діалог на задану тему.

-       розуміти висловлювання носіїв угорської мови на повсякденну тематику.

-       писати листи і твори на задану тему.

-       висловлювати свої думки на задану тему у письмовій та усній формах.