Під мовленнєвою компетенцією ми розуміємо вміння адекватно й доречно, практично користуватися мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, міркування тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні засоби (невербальну знакову систему) та інтонаційні засоби виразності мовлення.
Мета курсу: досконале володіння нормами мови та технікою мовлення, а також уміння правильно використовувати вербальні та невербальні знакові системи у процесі комунікації.
- Викладач: Зикань Христина Імрівна
Процес аудіювання починається зі сприймання мовлення, під час якого слухач завдяки механізму внутрішнього промовляння перетворює звукові (а якщо він спостерігає за співрозмовником, то й зорові) образи в артикуляційні.
Для осмислення всього повідомлення необхідно вичленити в ньому окремі лексико-граматичні ланки (фрази, синтагми, словосполучення, слова) і зрозуміти смисл кожної з них. Цим членуванням і займається механізм сегментування мовленнєвого ланцюга.
Вимоги до базового рівня володіння аудіювання:
• уміння розуміти літературно-розмовне мовлення носія мови в ситуаціях повсякденного спілкування, пов'язане з задоволенням найпростіших потреб (наприклад, привітання, запит і передача інформації та ін.);
• визначати тему і мету бесіди, її основний зміст, і в тих випадках, коли виникають ускладнення, звертатися до партнера з проханням повторити фразу;
• уміння в умовах опосередкованого сприймання повідомлення (наприклад, оголошення по радіо прогнозу погоди тощо) розуміти основний зміст аудіотексту (про що йдеться, що є найбільш важливим);
Уміння аудіювання:
- визначати найбільш інформативні частини повідомлення;
- усувати прогалини в розумінні за рахунок прогнозування на рівні тексту;
- співвідносити текст з ситуацією спілкування;
- членувати аудіотекст на смислові частини і визначати головну думку кожного з них;
- письмово фіксувати основну частину інформації;
- простежувати логічну послідовність подій і дотримуватися її при передачі змісту тексту;
- виділяти в тексті логічні ланки: експозицію, зав’язку, кульмінацію, розв’язку тощо.
Навчальне уміння виконувати вправи включає :
- уміння розуміти інструкцію перед слуханням аудіо тексту;
- уміння орієнтуватися на заголовок тексту;
- уміння утримувати в пам’яті завдання, поставлене до прослухування;
- уміння передати зміст почутого в логічній або хронологічний послідовності.
- Викладач: Зикань Христина Імрівна
Предмет і завдання курсу. Характеристика угорського правопису. Алфавітний порядок. Принцип орфографії за вимовою (правопис основ та афіксів). Правопис коротких і довгих голосних та приголосних. Правопис власних назв: правопис топонімів, ононімів, назв тварин, назв установ, назв художніх творів, лексиконів; правопис цитат. Принципи правопису займенників: особових, присвійних, вказівних, питальних, відносних, неозначених, заперечних, зворотно-підсильних, взаємних. Об’єктивне та безоб’єктивне відмінювання дієслів. Правопис словотвору: суфіксація у іменників, суфіксація у прикметників, афіксація у дієслів, суфіксація у прислівників; словоскладання: правопис простих сполучених компонентів та “слів - близнюків”. Пунктуація у реченні: складносурядні речення, складнопідрядні речення. Т
Вимоги до знань та умінь:
Студент повинен знати:
· предмет, об’єкт та завдання графіки та орфографії;
· методи та методику викладання угорського правопису;
· базові поняття орфографії, що складають їх концептуальну основу;
· поняття морфем та афіксів;
· основні закономірності та тенденції розвитку правописних норм угорської мови; орфографічні словники;
Студент повинен вміти:
· вільно користуватися системою знань з графіки, орфографії;
· систематизувати і пояснювати систему угорського правопису;
· користуватися орфографічними словниками різних типів;
· аналізувати орфограми з огляду на принципи правопису угорської мови, застосовуючи основні правила угорської орфографії (правила правопису голосних і приголосних у коренях слів; правопис префіксів тощо)
- Викладач: Зикань Христина Імрівна
Навчальна дисципліна «Угорська мова (практичний курс)» посідає провідне місце в системі професійної підготовки професійного майбутнього фахівця.
Мета вивчення курсу “ Угорська мова (практичний курс)” – навчити студентів основам граматики виучуваної мови, збагатити лексичний запас студентів, навчити студентів основам фонетики угорської мови, зокрема правильній артикуляції і інтонації. Загальна мета полягає у формуванні комунікативних угорськомовних умінь студентів для застосування їх у вирішенні професійних завдань та у повсякденному житті.
Протягом першого року навчання необхідно приділяти увагу розвитку вмінь правильно оформляти думки угорською мовою з точки зору фонетики, граматики, лексики навколо усних тем обумовлених програмою І курсу.
Розвивати уміння та навички писемної комунікації. Навчити застосовувати соціокультурні знання і вміння в іншомовній комунікації.
Завдання курсу – ознайомити студентів з граматичною системою угорської мови, навчити студентів розуміти висловлювання носіїв мови та висловлюватись самостійно на повсякденні теми, розвинути у студентів уміння використовувати знання з граматики мови у побудові речень та висловлювань, навчити студентів ефективно користуватись угорсько-українськими та українсько-угорськими словниками, зокрема виділяти початкову форму слова, основу слова, та контексти в яких воно може бути вживане. Збагатити лексичний запас студентів, навчити вживати у мовленні сталих виразів та ідіом.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- алфавіт угорської мови, його звукове значення та особливості вимови;
- правила артикулювання звуків у певних позиціях, різницю між довгими та короткими голосними, голосними заднього та переднього рядів;
- правила використання артиклів;
- особливості граматичної будови сучасної угорської мови;
- особливості побудови простого речення;
- способи формування теперішнього та минулих часів;
- правила використання короткої та повної форми прикметників;
- певну кількість лексичних одиниць із запропонованих тем;
- відмінювання дієслів.
- вміти правильно використовувати присвійсну форму іменників
вміти:
- свідомо, швидко, правильно, виразно читати угорською мовою.
- відмінювати дієслова за особами.
- утворювати форми теперішнього та минулих часів.
- будувати просте речення.
- Утворювати повну і коротку форми прикметників та правильно їх використовувати.
- ставити запитання та давати повну відповідь на них.
- самостійно будувати діалог на задану тему.
- розуміти висловлювання носіїв угорської мови на повсякденну тематику.
- писати листи і твори на задану тему.
- висловлювати свої думки на задану тему у письмовій та усній формах.
- Викладач: Берта Елеонора Тіборівна
Метою вивчення дисципліни «Практичний курс англійської мови» є підвищити рівень іншомовних компетенцій (читання, письмо, аудіювання й говоріння), а
також сформувати комунікативну здатність в сферах ситуативного та професійного
спілкування в усній та письмовій формах, яка сприятиме засвоєнню фахових
дисциплін на подальших курсах. Програма передбачає розвиток передбачає тренування
критичного мислення й формування у студентів навичок лінгвістичного аналізу
мовних явищ.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати:
– основні правила англійської фонетики;
– Практична граматика.
- будувати граматично правильне висловлювання;
- демонструвати знання видо-часових форм і категорій стану дієслів;
- утворювати множину та відмінки іменника;
- розуміти узгодження підмета та присудка;
- формувати ступені порівняння прикметників та прислівників;
- складати розповідні, питальні та спонукальні речення залежно від мети спілкування і характеру акту мовлення, дотримуючись порядку слів у відповідних типах речень;
- використовувати граматичні структури для досягнення різних комунікативних цілей в усному мовленні;
- демонструвати знання синтаксичної організації англійської мови у спілкуванні;
– Читання:
- читати й розуміти у повному обсязі незнайомі художні, науково-популярні та
публіцистичні тексти, які містять засвоєний лексичний і граматичний матеріал;
- розуміти основний зміст тексту у процесі ознайомлювального читання;
- повною мірою розуміти зміст тексту у процесі вивчаючого читання, виділяти в ньому для вивчаючого читання деталі, що несуть
вагоме інформаційне навантаження, шукати і знаходити необхідну інформацію у
процесі вибіркового читання;
- володіти мовною здогадкою при читанні текстів різних жанрів та виділяти в текстах для читання лексичні одиниці, що складають
потенційний словник;
- користуватися одно- та двомовними тлумачними словниками;
– Аудіювання (слухання-розуміння):
- розуміти мовлення колег, викладачів і диктора на аудіо- та відеоносіях, що містять інформацію англійською мовою в межах
пройденого лексичного та граматичного матеріалу;
- повно і точно розуміти зміст аудіотексту, виділяти в ньому деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження;
- розуміти основні ідеї та розпізнавати відповідну інформацію в ході детальних обговорень, бесід за тематикою програми;
- виділяти в навчальному аудіоматеріалі (реченнях, текстах) різного роду труднощі, пов’язані з мовною формою;
- переказувати прослуханий аудіотекст.
– Усне мовлення (говоріння):
- володіти усним мовленням (говорінням) у стандартних ситуаціях, близьких до пройдених тем;
- вміти висловити свою думку спонтанно, послуговуючись вивченим матеріалом;
- вести бесіду на будь-яку з вивчених тем та із заданої ситуації, вільно користуючись характерними для діалогічного мовлення
(діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалог-домовленість,
діалог-обмін думками чи повідомленнями тощо) структурами, словами,
фразеологічними, одиницями та граматичним матеріалом курсу, а також висловити
своє ставлення до предмету обговорення;
- вести бесіду за прочитаним або прослуханим текстом середньої складності, вміти передати зміст тексту;
- усно й письмово описувати картинки, коментувати навчальні відеофільми;
- уміти зробити нескладне усне повідомлення монологічного характеру на тему зазначену в програмі та викласти теоретичний
матеріал із граматики.
– Письмо:
- швидко писати в межах лексичного мінімуму I курсу з дотриманням каліграфічних, графічних та орфографічних норм;
- вміти описувати предмети та явища, людину;
- написати неофіційного листа другу та напівофіційного листа;
- написати твір на суспільно-побутову тему (200-300 слів);
- заповнювати анкету, формуляр чи опитувальний лист та пояснювати їхнє призначення;
- занотовувати інформацію, писати короткі повідомлення і записки.
Метою вивчення дисципліни «Практичний курс англійської мови» є підвищити рівень іншомовних компетенцій (читання, письмо, аудіювання й говоріння), а також сформувати комунікативну здатність в сферах ситуативного та професійного спілкування в усній та письмовій формах, яка сприятиме засвоєнню фахових дисциплін на подальших курсах. Програма передбачає розвиток передбачає тренування критичного мислення й формування у студентів навичок лінгвістичного аналізу мовних явищ.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати:
– основні правила англійської фонетики;
– Практична граматика.
- будувати граматично правильне висловлювання;
- демонструвати знання видо-часових форм і категорій стану дієслів;
- утворювати множину та відмінки іменника;
- розуміти узгодження підмета та присудка;
- формувати ступені порівняння прикметників та прислівників;
- складати розповідні, питальні та спонукальні речення залежно від мети спілкування і характеру акту мовлення, дотримуючись порядку слів у відповідних типах речень;
- використовувати граматичні структури для досягнення різних комунікативних цілей в усному мовленні;
- демонструвати знання синтаксичної організації англійської мови у спілкуванні;
– Читання:
- читати й розуміти у повному обсязі незнайомі художні, науково-популярні та публіцистичні тексти, які містять засвоєний лексичний і граматичний матеріал;
- розуміти основний зміст тексту у процесі ознайомлювального читання;
- повною мірою розуміти зміст тексту у процесі вивчаючого читання, виділяти в ньому для вивчаючого читання деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження, шукати і знаходити необхідну інформацію у процесі вибіркового читання;
- володіти мовною здогадкою при читанні текстів різних жанрів та виділяти в текстах для читання лексичні одиниці, що складають потенційний словник;
- користуватися одно- та двомовними тлумачними словниками;
– Аудіювання (слухання-розуміння):
- розуміти мовлення колег, викладачів і диктора на аудіо- та відеоносіях, що містять інформацію англійською мовою в межах пройденого лексичного та граматичного матеріалу;
- повно і точно розуміти зміст аудіотексту, виділяти в ньому деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження;
- розуміти основні ідеї та розпізнавати відповідну інформацію в ході детальних обговорень, бесід за тематикою програми;
- виділяти в навчальному аудіоматеріалі (реченнях, текстах) різного роду труднощі, пов’язані з мовною формою;
- переказувати прослуханий аудіотекст.
– Усне мовлення (говоріння):
- володіти усним мовленням (говорінням) у стандартних ситуаціях, близьких до пройдених тем;
- вміти висловити свою думку спонтанно, послуговуючись вивченим матеріалом;
- вести бесіду на будь-яку з вивчених тем та із заданої ситуації, вільно користуючись характерними для діалогічного мовлення (діалог етикетного характеру, діалог-розпитування, діалог-домовленість, діалог-обмін думками чи повідомленнями тощо) структурами, словами, фразеологічними, одиницями та граматичним матеріалом курсу, а також висловити своє ставлення до предмету обговорення;
- вести бесіду за прочитаним або прослуханим текстом середньої складності, вміти передати зміст тексту;
- усно й письмово описувати картинки, коментувати навчальні відеофільми;
- уміти зробити нескладне усне повідомлення монологічного характеру на тему зазначену в програмі та викласти теоретичний матеріал із граматики.
– Письмо:
- швидко писати в межах лексичного мінімуму I курсу з дотриманням каліграфічних, графічних та орфографічних норм;
- вміти описувати предмети та явища, людину;
- написати неофіційного листа другу та напівофіційного листа;
- написати твір на суспільно-побутову тему (200-300 слів);
- заповнювати анкету, формуляр чи опитувальний лист та пояснювати їхнє призначення;
- занотовувати інформацію, писати короткі повідомлення і записки.
- Викладач: Шпеник Сільвія Золтанівна
Навчальна дисципліна «Угорська мова (практичний курс)» посідає провідне місце в системі професійної підготовки професійного майбутнього фахівця.
Мета вивчення курсу “ Угорська мова (практичний курс)” – навчити студентів основам граматики виучуваної мови, збагатити лексичний запас студентів, навчити студентів основам фонетики угорської мови, зокрема правильній артикуляції і інтонації. Загальна мета полягає у формуванні комунікативних угорськомовних умінь студентів для застосування їх у вирішенні професійних завдань та у повсякденному житті.
Протягом першого року навчання необхідно приділяти увагу розвитку вмінь правильно оформляти думки угорською мовою з точки зору фонетики, граматики, лексики навколо усних тем обумовлених програмою І курсу.
Розвивати уміння та навички писемної комунікації. Навчити застосовувати соціокультурні знання і вміння в іншомовній комунікації.
Завдання курсу – ознайомити студентів з граматичною системою угорської мови, навчити студентів розуміти висловлювання носіїв мови та висловлюватись самостійно на повсякденні теми, розвинути у студентів уміння використовувати знання з граматики мови у побудові речень та висловлювань, навчити студентів ефективно користуватись угорсько-українськими та українсько-угорськими словниками, зокрема виділяти початкову форму слова, основу слова, та контексти в яких воно може бути вживане. Збагатити лексичний запас студентів, навчити вживати у мовленні сталих виразів та ідіом.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- алфавіт угорської мови, його звукове значення та особливості вимови;
- правила артикулювання звуків у певних позиціях, різницю між довгими та короткими голосними, голосними заднього та переднього рядів;
- правила використання артиклів;
- особливості граматичної будови сучасної угорської мови;
- особливості побудови простого речення;
- способи формування теперішнього та минулих часів;
- правила використання короткої та повної форми прикметників;
- певну кількість лексичних одиниць із запропонованих тем;
- відмінювання дієслів.
- вміти правильно використовувати присвійсну форму іменників
вміти:
- свідомо, швидко, правильно, виразно читати угорською мовою.
- відмінювати дієслова за особами.
- утворювати форми теперішнього та минулих часів.
- будувати просте речення.
- Утворювати повну і коротку форми прикметників та правильно їх використовувати.
- ставити запитання та давати повну відповідь на них.
- самостійно будувати діалог на задану тему.
- розуміти висловлювання носіїв угорської мови на повсякденну тематику.
- писати листи і твори на задану тему.
- висловлювати свої думки на задану тему у письмовій та усній формах.
- Викладач: Берта Елеонора Тіборівна