Мета курсу. Ознайомити студентів з філософськими основами та здобутками сучасного мовознавства; розширити, поглибити й узагальнити теоретичну лінгвістичну підготовку студентів-філологів, сформувати навички діалектичного підходу до вивчення наукових лінгвістичних явищ та здійснення комплексного лінгвістичного аналізу; формувати сучасні погляди на проблеми мовознавства, спираючись на історію розвитку вітчизняного, європейського і світового мовознавства.

Завдання курсу.

Пізнавальні. Студенти повинні знати теорію та історію загального мовознавства: фундаментальні загальнотеоретичні питання сучасного мовознавства; систему наукових лінгвістичних методів вивчення природи мовної дійсності у різних формах її виявлення і функціонування, що забезпечить глибоке усвідомлення сутності мови й закономірностей її розвитку; етапи розвитку науки про мову, лінгвістичні школи та напрями в контексті засад філософської, культурологічної, наукової думки та їх роль у загальному поступі мовознавчої науки.

Практичні. Студенти повинні вміти характеризувати основні теоретичні проблеми, принципи й тенденції розвитку мовознавчої науки; аргументувати зв’язок мови з розвитком суспільства, що вимагає нових підходів у вивченні мовних явищ і фактів; творчо й цілеспрямовано використовувати методи лінгвістичного аналізу  в комплексному лінгвістичному аналізі мовних фактів; з’ясовувати значення лінгвістичних напрямів і шкіл для світового, угорького та  українського мовознавства.

Робоча програма створена на основі Освітньо-професійної програми 014 Середня освіта (Угорська мова і література) підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта Мова і література (угорська) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, зорієнтована на формування у магістрантів загальних та фахових компетентностей майбутніх викладачів угорської мови і літератури для успішного здійснення професійної діяльності та проведення наукового дослідження, відповідає меті освітньої програми – забезпечити магістрантам фундаментальну теоретичну і практичну підготовку для набуття здатності виконувати професійні завдання і обов’язки науково-дослідницького та інноваційного характеру в галузі угорської літератури; набуття здатності до самостійної науково-педагогічної діяльності.

З метою підвищення рівня наукової підготовки магістрів-філологів уводиться навчальної дисциплини «Актуальні проблеми сучасної угорської літератури». Структура і зміст курсу визначаються метою і завданнями вищої школи у ХХІ столітті. Основною метою є формування фахових компетентностей магістрантів – майбутніх викладачів угорської літератури – для успішного здійснення професійної діяльності та проведення наукового дослідження, підготовка фахівців, які здатні компетентно вирішувати складні завдання інноваційного та дослідницького характеру в галузі літератури, закріплення нових знань; вироблення навичок наукового аналізу художніх творів; осягнення основ закономірностей літературного процесу. Модуль дає порівняно велику інформацію про сучасні проблеми угорської літератури. Досліджує та описує її культуру, стилі, історико-політичну ситуацію. Це – текстовий, джерельний і теоретичний матеріал названих культурно-мистецьких, літературних, стильових напрямів.

Завдання навчальної дисциплини:

•виробити в магістрантів розуміння специфіки курсу сучасної літератури;

•здійснити глибокий і всебічний аналіз актуальних проблем угорської літератури на сучасному етапі,

•окреслити основні напрями та перспективи наукових досліджень для майбутніх викладачів;

•встановити зв'язок літературної критики, теорії та історії літератури з іншими філологічними дослідженнями;

•виховувати естетичну культуру художнього сприйняття тексту;

•активізувати процес підготовки викладача, майбутнього науковця закладів вищої освіти в цілому.


Структура і зміст курсу визначаються метою і завданнями вищої школи у ХХІ столітті. Основною метою є формування фахових компетентностей магістрантів – майбутніх викладачів літератури – для успішного здійснення професійної діяльності та проведення наукового дослідження, підготовка фахівців, які здатні компетентно вирішувати складні завдання інноваційного та дослідницького характеру в галузі літератури, закріплення нових знань; вироблення навичок наукового аналізу художніх творів; осягнення основ закономірностей літературного процесу. Модуль дає порівняно велику інформацію про сучасні проблеми літератури. Досліджує та описує її культуру, стилі, історико-політичну ситуацію. Це – текстовий, джерельний і теоретичний матеріал названих культурно-мистецьких, літературних, стильових напрямів.

Завдання навчальної дисциплини:

•виробити в магістрантів розуміння специфіки курсу сучасної літератури;

•здійснити глибокий і всебічний аналіз актуальних проблем літератури на сучасному етапі,

•окреслити основні напрями та перспективи наукових досліджень для майбутніх викладачів;

•встановити зв'язок літературної критики, теорії та історії літератури з іншими філологічними дослідженнями;

•виховувати естетичну культуру художнього сприйняття тексту;

•активізувати процес підготовки викладача, майбутнього науковця закладів вищої освіти в цілому.