Методика викладання угорської мови як наука, її предмет і завдання. Історія методики угорської мови. Підручники. Методи та прийоми навчання. Типи уроків, планування поурочного плана. Підготовка до лекції . Проблемне навчання. Диференційоване навчання. Опитування. Оцінювання знань та вмінь. Аналіз уроків угорської мови.
Вимоги до знань та умінь:
Студент повинен знати:
· предмет і завдання методики;
· основні етапи формування методики викладання угорської мови як наукової дисципліни;
· базові поняття методики викладання угорської мови;
· зміст і принципи побудови програм з угорської мови;
· особливості підручників та навчальних посібників з угорської мови;
· методи та прийоми навчання угорській мові;
· особливості планування роботи з угорської мови; види планування; норми оцінювання письмових робіт;
· основні напрями у розвитку сучасної методичної думки.
Студент повинен вміти:
· вільно користуватися системою знань з методики викладання угорської мови;
· розробляти конспекти уроків різних типів;
· визначати методи і прийоми навчання на уроках різних типів;
· готувати і проводити уроки розвитку мовлення; виправляти мовленнєві помилки;
· працювати з підручниками, словниками, навчальними посібниками та методичною літературою.
- Викладач: Зикань Христина Імрівна
Метою навчальної дисципліни є:
1) поглиблення знань магістрантів у різних сферах сучасного науково-лінгвістичного знання;
2) ознайомлення з методами, підходами, інструментарієм, метамовою новітніх мовознавчих дисциплін: лінгвокультурології, лінгвокогнітології, лінгвокомунікативістики, дискурсології тощо;
3) формування навичок пов’язування теоретичних знань з практикою лінгвістичного аналізу емпіричних мовних фактів;
3) розвиток вмінь адекватної інтерпретації наукового дискурсу.
Завдання: • ознайомити магістрантів з новими галузями мовознавства, що отримали поширення протягом останніх десятиліть; • висвітлити магістрантам характеристику головних напрямків лінгвістики у новій парадигмі знання; • системно ознайомити магістрантів із категорійно-понятійним апаратом лінгвометодології; • навчити студентів аналізувати ключові проблеми та спірні питання лінгвістичних дисциплін у сучасній науковій парадигмі; • висвітлити методологічні засади сучасного мовознавства, пізнавальні настанови, принципи і процедури дослідницької діяльності.
Компетентності, якими повинен оволодіти здобувач у результаті вивчення курсу:
Здатність використовувати базові знання про теоретичні засади, методологічні принципи, практичне застосування та міждисциплінарні зв’язки сучасної лінгвістики.
Здатність здійснювати дослідження в галузі мовознавства.
Здатність аналізувати та порівнювати результати досліджень вітчизняних й іноземних дослідників з обраної тематики.
Здатність реалізувати рівень мовної та мовленнєвої компетентностей, достатній для забезпечення успішного спілкування в професійній та науковій сферах, оперування лексичними, граматичними аспектами, ефективними засобами творення цілісного усного й писемного тексту, здатність до реалізації професійних усних презентацій.
Здатність реалізувати достатній рівень мовної та мовленнєвої компетентностей на основі теорії та практики дискурсивного аналізу.
Здатність використовувати мовні засоби та мовленнєві структури у різних типах дискурсу, зокрема у професійному. Здатність обирати ефективні стратегії для вирішення дослідницьких завдань.
Здатність оперувати ключовими поняттями фахових дисциплін та розуміти об’єктивні тенденції розвитку сучасної філології.
- Викладач: Берта Елеонора Тіборівна
Метою вивчення навчальної дисципліни «Професійна етика» формування у майбутніх вчителів моральних цінностей педагогічної професії через засвоєння її нормативних засад, розвиток і саморозвиток професійної етичної культури на рефлексивній основі.
Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:
почуття власної гідності й повага гідності інших людей (КСО-3);
розуміння причинно-наслідкових зв’язків розвитку суспільства і уміння їх використовувати у професійній діяльності та всебічно аналізувати історичні процеси, події та факти з наукових позиці й їх тлумачення (КЗН-1);
знання основних тенденцій і пріоритетів політико-правового, соціально-економічного і культурного розвитку сучасної України (КЗН-2);
володіння навичками пошуку та опрацювання джерел (КСП-3);
володіння базовою мовною та літературною освітою (КСП-5).

- Викладач: Талабірчук Оксана Юріївна
Мета курсу. Ознайомити студентів з філософськими основами та здобутками сучасного мовознавства; розширити, поглибити й узагальнити теоретичну лінгвістичну підготовку студентів-філологів, сформувати навички діалектичного підходу до вивчення наукових лінгвістичних явищ та здійснення комплексного лінгвістичного аналізу; формувати сучасні погляди на проблеми мовознавства, спираючись на історію розвитку вітчизняного, європейського і світового мовознавства.
Завдання курсу.
Пізнавальні. Студенти повинні знати теорію та історію загального мовознавства: фундаментальні загальнотеоретичні питання сучасного мовознавства; систему наукових лінгвістичних методів вивчення природи мовної дійсності у різних формах її виявлення і функціонування, що забезпечить глибоке усвідомлення сутності мови й закономірностей її розвитку; етапи розвитку науки про мову, лінгвістичні школи та напрями в контексті засад філософської, культурологічної, наукової думки та їх роль у загальному поступі мовознавчої науки.
Практичні. Студенти повинні вміти характеризувати основні теоретичні проблеми, принципи й тенденції розвитку мовознавчої науки; аргументувати зв’язок мови з розвитком суспільства, що вимагає нових підходів у вивченні мовних явищ і фактів; творчо й цілеспрямовано використовувати методи лінгвістичного аналізу в комплексному лінгвістичному аналізі мовних фактів; з’ясовувати значення лінгвістичних напрямів і шкіл для світового, угорького та українського мовознавства.Основною метою курсу «Теорія та методологія літературних досліджень» є ознайомити студентів з теоріею та методологіею літературних досліджень в історичному контексті, а також з теорією літератури та визначити її місце у розвитку літературної думки та літературному житті. Все це на базі історичних фактів, лексикографічних джерел та на підставі літературних творів. Основна мета предмету – на основі теоретичних знань навчити студентів:
- опрацювати літературні та критичні джерела;
- ознайомитись з теорією та методологіею літературних досліджень та її впливом на розвиток культурного та літературного життя угорців;
- використати накопичені знання у подальшій науковій та педагогічній практиці.
Завершивши курс студент повинен:
- ознайомитися з теоріею та методологіею літературних досліджень, з історичної, теоретичної, практичної, культурологічної та наукової точки зору;
- опрацювати всі відомі джерела пов’язані з цією проблематикою;
- ознайомитися з літературними пам’ятками по цій темі;
- ознайомитися з життям та працею відомих літературних та суспільних діячів;
- оволодіти критичною літературою;
- зрозуміти важливість аналізу художнього твору у розвитку культури та свідомості людини.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- опрацювати всі відомі джерела пов’язані з темою дослідження;
- оволодіти теориею та методологіею аналізу літературних творів;
знати аналізувати художні твори.З метою підвищення рівня наукової підготовки магістрів-філологів уводиться навчальної дисциплини «Актуальні проблеми сучасної угорської літератури». Структура і зміст курсу визначаються метою і завданнями вищої школи у ХХІ столітті. Основною метою є формування фахових компетентностей магістрантів – майбутніх викладачів угорської літератури – для успішного здійснення професійної діяльності та проведення наукового дослідження, підготовка фахівців, які здатні компетентно вирішувати складні завдання інноваційного та дослідницького характеру в галузі літератури, закріплення нових знань; вироблення навичок наукового аналізу художніх творів; осягнення основ закономірностей літературного процесу. Модуль дає порівняно велику інформацію про сучасні проблеми угорської літератури. Досліджує та описує її культуру, стилі, історико-політичну ситуацію. Це – текстовий, джерельний і теоретичний матеріал названих культурно-мистецьких, літературних, стильових напрямів.
Завдання навчальної дисциплини:
•виробити в магістрантів розуміння специфіки курсу сучасної літератури;
•здійснити глибокий і всебічний аналіз актуальних проблем угорської літератури на сучасному етапі,
•окреслити основні напрями та перспективи наукових досліджень для майбутніх викладачів;
•встановити зв'язок літературної критики, теорії та історії літератури з іншими філологічними дослідженнями;
•виховувати естетичну культуру художнього сприйняття тексту;
•активізувати процес підготовки викладача, майбутнього науковця закладів вищої освіти в цілому.